درخواست و پیگیری اجرا

 Exterior Building Cement

سیمانکاری نمای ساختمان و دیوار های جانبی



 سیمان توسط شخصی به نام ژوزف آسپدین در انگلستان به ثپت رسید.مواد اولیه سیمان متشکل از سیلیس،اکسید آهن،آلومینا میباشد و بستگی به نوع خواصی که از آن میخواهند درصد این ترکیبات را کم و زیاد میکنند و یا ماده ای به عنوان مکمل به آن اضافه میکنند.ما در این بخش به سیمانکاری در بخش ساختمان میپردازیم و سعی میکنیم شما را بیشتر با این موضوع آشنا کنیم.با ما همراه باشید.

سیمانکاری نمای ساختمان


یکی از بهترین مصالحی که به عنوان نمای خارجی ساختمان جهت ظاهر نما و یا محافظت ساختمان در مقابل عوامل جوی و فرسایشی میتوان استفاده کرد،سیمان است.معمولا سازندگان ساختمان ترجیح میدهند از سیمان به عنوان نماهای جانبی ساختمان به علت سرعت بالای کار و مقرون به صرفه بودن از آن استفاده کنند.
مواد اصلی سیمانکاری نمای ساختمان شامل سیمان،آب،ماسه،پودر سنگ میباشئ.میزان ترکیب این مواد در مقاومت نهایی سطح سیمانی بسیار مهم است.هرچه آب سیمان بیشتر باشد مقاومت پائین تر می آید.و اگر نسبت سیمان به آب نیز بیش از اندازه باشد نیز همین اتفاق می افتد.
در مواردی که سیمان را به صورت تخته ماله ای اجرا می کنند بهتر است در فواصل مختلف بند کشی شود تا بعد از خشک شدن و تغیر حجم دچار ترک نشود.همچنین در فصل های گرم حتما سیمان باید بعد از اجرا حداقل 3بار در روز آبگیری شود تا مانع از تبخیر سریع آب سیمان شود.در فصل های سرد نیز در دمای کمتر از 5درجه سیمانکاری صحیح نیست و موجب یخ زدگی ملات میشود.

روش های اجرای سیمانکاری

سیمانکاری را با روشهای مختلفی بر روی ارتفاع اجرا میکنند.معمول ترین روش اجرا توسط نصب داربست بر روی سطح نما میباشد.و سیمانکار با جا به جا کردن تخته هایی که بر روی داربست قرار میدهند به نقاط مختلف سطح نما دسترسی پیدا میکنند.برای ایمنی بیشتر و جلوگیری از خطر سقوط بهتر است سیمانکاران خود را توسط طنابچه و هانس به داربست مهار کنند.

روش دیگر اجرای سیمانکاری توسط طناب و یا روش راپل میباشد که در این روش مجری سیمانکاری که مسلط به کار با طناب است از سطح آویزان میشود و اقدام به سیمان کاری میکند که این روش برای انجام این کار بسیار مشکل و وقت گیر است و در شرایط بسیار خاصی از این تکنیک استفاده میشود.بیشتر برای لکه گیری و یا پوشاندن ترک در سطح کاربرد دارد که نیازی به نصب داربست نمیباشد.

برای سیمان کاری بدون نیاز به داربست بهترین راه نصب کلایمر بر روی نما میباشد.کلایمر وسیله ای است که  از 2پایه و یک دستک که شبیه به خرپا  میباشد و یک سبد که سیمانکار درون آن قرار میگیرد.همچنین دو موتور بر روی سبد نصب است که سیم بکسل از آن عبور میکند.کلایمر به صورت عمودی بالا و پائین میرود و کنترل آن دست مجری سیمانکاری است که داخل سبد قرار گرفته است.

این روش معمولا در ساختمانهای بلند مرتبه که نصب داربست فضای زیادی از ساختمان را اشغال میکند و مانع از عبور و مرور میشود استفاده میشود و مقرون به صرفه است.همچنین از سرعت پیشرفت کار قابل قبولی برخوردار است.در برخی از ساختمانها نیز که همسایگان مجاور اجازه نصب داربست در ضلع مشرف به آنها را نمیدهند میتوان از کلایمر برای سیمانکاری نمای جانبی استفاده کرد.اما هزینه های این روش در متراژهای کم مقرون به صرفه نمیباشد مگر در مواردی که انتخاب دیگری نداشته باشد.

نماسازی سیمانی


نماهای بسیارزیبایی را میتوان توسط سیمان خلق کرد.عمده ترین نماهای سیمانی میتوان از نمای رومی،نمای چکشی و نمای شسته نام برد.روش کار در هرکدام متفات است .که در ادامه مقاله کمی به آن اشاره میکنیم.همچنین قیمت سیمانکاری با توجه به نوع نما و یا پیچیدگی آن تعین میشود.
بهتر است قبل از هر اقدامی برای سیمانکاری نقشه ای 3بعدی توسط طراحان نمای ساختمانی تهیه شود تا بتوانید برنامه درستی برای اجرای آن و نورپردازی بعد از اجرا داشته باشید.

همچنین بهتر است در طبقه اول از سنگ برای نمای ساختمان استفاده شود و یا حداقا در سطح مجاور با زمین حدود 4سانتی متر تا 1متر از سنگ استفاده شود تا در مقابل برف زمستانی که در پای دیوار می نشیند مقاومت بیشتری داشته باشد.چون سیمان عایق آب نیست و رطوبت را عبور میدهد.

البته برای جلوگیری از رطوبت از نانو آب گریز یا نانو ضد آب نیز میتوان استفاده کرد. همچنین در صورتی که نمای ساختمان را با سیمان پوشش داده ایم میتوانید برای زیبا تر شدن نما و محافظت از سطح نما از رنگ آمیزی نمای سیمانی استفاده کرد.در صورتی که از رنگ برای زیبایی نما استفاده نکردید بهتر است هر 1تا 2سال یک بار اقدام به نماشویی نمائید تا نما دچار کثیفی و آلودگی نشود.
در صورتی که طرح نما به گونه باشد که که ترکیبی کار شده باشد مثل سنگ و سیمان بهتر است سنگها اسکوپ شوند و یا اقدام به پیچ و ولپلاک سنگ نما نمائیم.

سیمانکاری با کلایمر یا طناب یکی از خدمات کار در ارتفاع شرکت ایران لوتوس می باشد و شما می توانید برای مشاهده دیگر خدمات کار در ارتفاع از سایت ما بازدید نمائید.








اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی


نظر شما

نظرهای شما و پاسخ های ادمین

ارتباط از طریق شبکه های اجتماعی

mobile     ارتباط مستقیم