درخواست و پیگیری اجرا

مقاوم سازی نمای ساختمان و روشهای استحکام نما


شرکت ایران لوتوس مجری مقاوم سازی نمای ساختمان می باشد.ما با بهره گیری از دانش فنی و مهندسی و استفاده از نیروهای مجرب و حرفه ای سعی داریم تا اجرای عملیات مقاوم سازی را با بهترین حالت انجام دهیم.

 


استحکام نمای ساختمان

امروزه با توجه به قرار گرفتن ساختمانها در کنار معابر و خیابانها اهمیت استحکام نمای ساختمان دوچندان میشود و در صورت بروز اتفاق های جانی و مالی منجر به مسائل حقوقی و حتی کیفری میتواند باشد.لذا در این مقاله سعی کرده ایم که به طور مختصر در مورد استحکام نمای ساختمان با مصالح مختلف مطالبی را ارائه دهیم.با ما همراه باشید.

مقاوم سازی انواع نماهای ساختمانی


به منظور مقاومت پوسته خارجی ساختمان محافظت در مقابل شرایط جوی از پوشش‌های مختلفی برای نمای ساختمان استفاده می شود . این پوسته ها عموما از متریال های مختلفی مانند سنگ آجر شیشه کامپوزیت و یا حتی سیمان استفاده می شود و در برخی موارد این مساله با هم ترکیب می‌شوند و به عنوان یک شکل واحد در نما قرار می گیرد.

با گذشت زمان و شرایط آب و هوایی ممکن است است آسیب هایی و یا فرسودگی هایی به نمای ساختمان وارد شود که به منظور جلوگیری از تخلف و یا فرسوده شدن آن باید عملیات مقاوم سازی نمای ساختمان صورت گیرد در این مقاله سعی می کنیم به طور کلی در مورد مقاوم سازی انواع نماها توضیحاتی ارائه دهیم.


مقاوم سازی نمای ساختمان-ایران لوتوس


مقاوم سازی سنگ نمای ساختمان


 بسیاری از ساختمان های امروزه از سنگ به عنوان یک مصالح لوکس و مقاوم  برای پوشش خارجی ساختمان استفاده می کنند سنگ ها دارای انواع مختلفی هستند از جمله سنگ های گرانیت تراورتن و مرمریت که در نماهای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

 نحوه اجرای سنگ کاری نمای ساختمان در مقاومت و پایداری آن بسیار مهم است است اما در صورت اینکه سنگهای نما به دلایل مختلف که در مقاله علت های ریزش سنگ نمای ساختمان  آورده‌ایم ممکن است دچار ریزش و یا سقوط شوند.

 یکی از راه هایی که می‌توان برای استحکام نمای ساختمان استفاده کرد محکم کردن سنگ ها توسط پیچ و رولپلاک سنگ نما می باشد در این روش سنگ ها توسط پیچ های گالوانیزه و با طولهای ۶ تا ۸ سانتیمتر بسته به ضخامت سنگ اسکوپ میشود فاصله پیچ ها از هم دیگر با توجه به ابعاد سنگ تعیین می شود به طور کلی سنگ هایی با ابعاد ۴۰ سانتیمتر در عرض پیچ هایی به فاصله هر ۵۰ سانتیمتر اجرا می شود روش اجرایی می تواند با روش راپل و یا داربست باشد و در نهایت بر روی پیچ ها و بتونه های مقاومی که همرنگ سنگ می باشد اجرا می شود.

با مقاوم سازی سنگ نما توسط پیچ و رولپلاک می توان اطمینان پیدا کرد که دیگر سنگ از نما سقوط نمی کند و از حادثه های جانی و مالی  جلوگیری می‌شود .در مقاله پیچ و رولپلاک نما به طور کامل در خصوص نحوه اجرا توضیح داده‌ایم

 

مرتبط : 

آئین نامه مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله

مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله


 

 


مقاوم سازی آجر نما


آجر به عنوان یک مساله ای که از قدیم تا کنون به عنوان یک پوشش خارجی و نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گرفته است با باران های اسیدی و نشستن آلودگی آن موجب فعل و انفعالات شیمیایی در مصالح آجر می شود و باعث ترکیدگی و یا پوسته پوسته شدن آجر می شود و ممکن است بندکشی آجر ها بر اثر ضربه و یا گذشت زمان در شرایط جوی دچار ریزش و یا ترک خوردگی شود.

 برای محافظت و مقاوم‌ سازی آجر و بندکشی آن بهتر است در ابتدا نسبت به ترمیم بندکشی آنها اقدام نماییم و بندهای فرسوده خالی شود و دوباره توسط پودر های بندکشی اقدام به پر کردن بند آجرنما نماییم همچنین شستشوی نمای ساختمان به صورت مرتب و سالیانه تاثیر بسیاری در بالا و رفتن عمر آجر نما دارد .

برای نگهداری از آجر در مقابل آب و رطوبت می تواند پوشش های مانند رزین و یا نانو آجر استفاده کرد این پوشش ها مانع از رسیدن آب به داخل آجر می شود و در نتیجه جلوگیری از یخ زدگی و فعل و انفعالات شیمیایی با موادی که روی آجر نشسته است می شود.در صورت تصمیم در مورد اجرای نانو باید قبل از اجرای نانو اقدام به شستشوی نما  توسط واتر جت کرد تا گردو خاک و کثیفی پاک شود.

 

 مقاوم سازی کامپوزیت نما

 

 از کامپوزیت به عنوان یک پوشش ساده و شیک برای ساختمان های اداری و تجاری بیشتر استفاده می شود. برای نگهداری از کامپوزیت بر روی نمای ساختمان از شاسی کشی ها و آهن کشی در زیر آن کمک گرفته می‌شود و سپس ورق های کامپوزیت توسط پیچ هایی به شاسی زیر وصل میشوند و در نهایت فاصله بین کامپوزیت ها را توسط نوارهای پلاستیکی و یا فوم های پرکننده ای می پوشانند .

با گذشت زمان احتمال اینکه برخی از پیچ های کامپوزیت ها که به آهن کشی زیر بسته شده اند دچار زنگ زدگی ، شکستدگی و یا جدا شدن می‌شوند در این جور مواقع باید نسبت به مقاوم سازی کامپوزیت نما اقدام کرد و پیچ ها جدیدی بر روی آن محکم شوند همچنین به منظور مقاوم سازی از نفوذ رطوبت و یا نفوذ آب به داخل ساختمان فاصله بین کامپوزیت ها باید آب بندی کرد. 

آب بندی توسط نوارهای لاستیکی و یا چسب پلی اورتان انجام می شود.

 

مقاوم سازی سیمان نما

 

نمای ساختمانهایی که از سیمان به عنوان پوشش نمای خارجی بنا استفاده شده است و حتی به عنوان نمای جانبی کار شده باشد باید دارای زیرسازی مناسبی باتشند تا سیمان از آن جدا نشود. ممکن است در مواردی که سیمان بر روی سازه های آهنی و یا سازه هایی که چسبندگی کمی به سیمان دارند دچار ترک خوردگی و یا تبله شدن شود و در نهایت منجربه جدا شدن سیمان از سطح کار می شود .

درصورت اینکه نمای جانبی ساختمان دچار ترک‌های شود ممکن است با بارندگی های طولانی آب باران و یا رطوبت به سمت داخل نفوذ کند که در این جور مواقع باید نسبت به پر کردن ترکهای سیمان و آب بندی آن توسط چسب پلی اورتان و یا مصالحی سطح را آب بند می کند ترک ها را پر کرد.

  در مواقعی که سیمان آن از سطح زیر کار جدا شده است  برای مقاوم سازی باید محیطی از جایی که سیمان آن ریخته شده است توسط کارتک کنده شود تا به سطح سفت و محکم برسد سپس زیر کار را توسط پرایمرمخصوص سیمان و بتن آغشته شود و بر روی آن ملاتی که با پودر سنگ و سیمان و چسب بتن ترکیب شده اند اجرا شود تا سطح مورد نظر کاملا ترمیم گردد.

در مواقعی که سیمان نمای ساختمان و یا نماهای جانبی آن دچار ترک شده اند برای جلوگیری از نفوذ آب باران و بزرگ شدن محدوده ترک بهتر است ترکها را با چسبهای مخصوصی که مناسب آب بندی نمای ساختمان است پر کنیم. اگر مایل هستید که علت ترک خوردن سطح را بدانید میتوانید مقاله علت ترک خوردن سیمان را مطالعه فرمائید.

همچنین رنگ آمیزی نمای سیمانی توسط رنگ های آکرولیک بسیار کمک میکند به ماندگاری و دوام پوسته سیمان و ظاهر سیمان را نیز بسیار زیباتر نمایان می کند.رنگ های آکرولیک نما خاصیت آبگریزی دارند و قابل شستشو می باشند همچنین استحکام نمای ساختمان بسیار بیشتر می شود. 

 

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی


نظر شما

نظرهای شما و پاسخ های ادمین

ارتباط از طریق شبکه های اجتماعی

mobile     ارتباط مستقیم